Nowe zasady e-doręczeń
wprowadzają system elektronicznych przesyłek, który ma na celu zastąpienie tradycyjnej korespondencji z instytucjami. Od 1 stycznia 2025 roku, e-doręczenia są dostępne dla jednostek publicznych oraz zawodów zaufania publicznego, takich jak radcowie prawni i adwokaci. Choć obecnie korzystanie z nich jest dobrowolne, wkrótce stanie się obowiązkowe.
Terminy obowiązków:
- firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji
- firmy, które zarejestrowały działalność w CEIDG przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e- Doręczeń od 1 października 2026 roku
- firmy, które zarejestrowały działalność w KRS przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku
- Przedstawiciele zawodów zaufania publicznego, mają obowiązek posługiwania się e-Doręczeniami od 1 stycznia 2025 roku.
Aby założyć skrzynkę e-doręczeń, wystarczy złożyć wniosek online za pośrednictwem
https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/
Źródła:
https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/pytania-i-odpowiedzi
Podstawa prawna: